Help

>
Help

About us

How does Old Era work?Old Era is your online source of vintage and contemporary objects, selected from a high-level international panorama made up of galleries, shops, artisans and designers. We select first-class furniture, lighting, accessories and handicrafts from around the world for you, and deliver them directly to you.

How are the products for sale on Old Era selected?Our sourcing team travels the world to discover the most extraordinary artists and designers around. We are extremely selective and choose our partners based on their exceptional skill and experience.

How often are new products added to the site?Continuously! New products are added on a daily basis. We recommend that you subscribe to our newsletter to stay updated on our news and our editorials.

What is the difference between vintage, contemporary, and exceptional objects?I nostri prodotti vintage includono arredo, illuminazione e accessori creati nel passato - tra la fine del XIX secolo e l'anno 2000. Questi oggetti sono stati posseduti precedentemente da qualcuno, per cui sono caratterizzati da tracce di uso e patina, che riteniamo siano degne di celebrazione. Ogni prodotto include una descrizione più dettagliata possibile, ma puoi sempre richiedere ulteriori informazioni a info.oldera@gmail.com La nostra selezione contemporanea include arredo, illuminazione, oggetti d'arte, manufatti e accessori nuovi, prodotti nel XXI secolo. Old Era è specializzata in pezzi unici, edizioni limitate e oggetti creati su commissione, generalmente fatti a mano e concettualmente stimolanti. Ti preghiamo di notare che i nostri prodotti realizzati su commissione necessitano di diverse settimane per essere prodotti (a pagamento effettuato). Se vuoi ordinare uno dei nostri prodotti personalizzati per colore, materiale e dimensioni, per favore contattaci a info.oldera@gmail.com I prodotti eccezionali includono la nostra più raffinata selezione di design (vintage e contemporanea). Questa include oggetti di valore da museo e degni d'investimento.

What are the conditions of your vintage pieces?Each product offered on Old Era has its own personal story. Some vintage pieces may show traces of wear due to time and previous use, such as light scratches or irregularities in the material or color. Depending on the age and origin, these signs can be more or less visible, and do not constitute defects, but are an integral part of the personal history of each piece. Old Era makes sure to describe the condition of each item as clearly as possible. We ask you to read these notes carefully, and to examine the attached photographic material before proceeding with the purchase.

How can I be sure of the authenticity of an object?Old Era vaglia attentamente la qualità e il valore di ogni oggetto, e ne garantisce la più alta qualità. Se pensi che un prodotto non sia descritto accuratamente o correttamente, per favore contattaci a info.oldera@gmail.com

Orders

How can I place an order?Once you have chosen a product, simply add it to your cart by clicking on "Add to cart". The products in the shopping cart are reserved for you only once the payment process has been successfully completed.

I have placed an order. What happens now?Dopo aver effettuato un ordine, e dopo che i dettagli relativi a pagamento e spedizione sono stati verificati, riceverai una email di conferma dell'ordine. Ti preghiamo di tenere presente che tale email non rappresenta la conclusione del contratto di vendita. Una volta che il venditore ha confermato la disponibilità dell'oggetto ordinato e che la spedizione è stata prenotata, ti invieremo una email di conferma della prenotazione per accettare formalmente il tuo ordine. Se desideri ricevere un aggiornamento relativo allo stato del tuo ordine o della spedizione, per favore inviaci una email con il numero d'ordine a info.oldera@gmail.com Controlleremo per te lo stato dell'ordine e ti risponderemo il più presto possibile.

Can I reserve products before payment?Unfortunately we are unable to accommodate all booking requests for items. As many of our products are unique, there is always the possibility that they are out of stock. Therefore we recommend that you purchase quickly to avoid disappointment.

Can I cancel an order?Se hai ordinato l'oggetto sbagliato, o hai cambiato idea, puoi cancellare l'ordine inviando una mail a info.oldera@gmail.com . Ti informiamo che non abbiamo la possibilità di cancellare un ordine che è stato già inviato. Le cancellazioni non possono essere disdette, ma è possibile effettuare un nuovo ordine in qualsiasi momento.

Payments

How can I pay on Old Era?We accept payments via PayPal or credit cards (Visa, MasterCard, American Express).

What about PayPal payments?You can also make payments securely and easily via PayPal. At the end of the order process you will be redirected to the PayPal site. If you are already a PayPal customer you must log in with your user data and confirm the payment. If you are not a PayPal customer you can guest login or open an account to make the payment. If you return one or more products, the corresponding value will be credited back to your PayPal account.

Shipping and returns

How are orders shipped?Il servizio di assistenza clienti di Old Era include specialisti di logistica che coordinano il trasporto e la spedizione dei tuoi ordini. Gli oggetti più piccoli vengono spediti tramite FedEx, UPS e DHL. Tutti i prodotti vengo spediti mediante Spedizioni Express in Italia e Assicurati al 100%. Potrai tracciare in qualsiasi momento la tua spedizione o richiedere assistenza contattandoci all'indirizzo info.oldera@gmail.com

How long will my order take to arrive?Shipping times may vary depending on the destination. In Italy, orders arrive at their destination in 2-5 days. Within the European Union, orders arrive at their destination in 4-7 days. Outside the European Union, the products arrive at their destination in 1-4 weeks. We remind you that the sellers carry out the packaging of delicate products by hand; this attention may mean that the shipment may take slightly longer than an automated process.

How much is shipping?Shipping is calculated at checkout based on weight, size and destination.

Can I arrange a preferred delivery date?Dopo aver acquistato un nostro oggetto potrai contattarci alla mail info.oldera@gmail.com per segnalarci ulteriori info sulla consegna e/o programmare la tua spedizione.

If I order more than one product, will I receive them all at once?It depends. Our products are shipped from various suppliers around the world, so different items may arrive at their destination at different times.

Can I return a product purchased on Old Era?Sure! We are sure you will love all the pieces we offer. However, if you are not fully satisfied with your purchase, you can return it within 14 days of delivery.

Do you ship to my country?Al momento effettuiamo spedizioni tramite i nostri spedizionieri partner, standard e specializzati, nei seguenti Paesi: Belgio, Germania, Danimarca, Francia, Irlanda, Italia, Canada, Lussemburgo, Paesi Bassi, Norvegia, Polonia, Portogallo, Svezia, Svizzera, Slovacchia, Spagna, Repubblica Ceca, Ungheria, Regno Unito, Austria, e Stati Uniti. Se desideri acquistare qualcosa e il tuo Paese non è nella lista, contattaci a info.oldera@gmail.com e scrivici il nome del prodotto a cui sei interessato e il tuo indirizzo di consegna, e saremo felici di inviarti una stima del costo di spedizione entro 24 ore.

I have received a damaged product. What should I do?Se credi di aver ricevuto un ordine sbagliato, danneggiato o difettoso, faremo del nostro meglio per procedere al rimborso del 100% del pagamento effettuato. Ti preghiamo di seguire questa procedura: 1. Mandaci una email a info.oldera@gmail.com informandoci del tuo desiderio di rendere il prodotto acquistato. Per accelerare il processo ti chiediamo di includere il tuo nome e indirizzo, numero dell'ordine e, se possibile, documentazione fotografica del prodotto errato o danneggiato. 2. Una volta che la tua richiesta è stata ricevuta e approvata dal nostro servizio clienti, ti invieremo un'etichetta stampabile da utilizzare per la spedizione del reso. Dopo aver imballato il prodotto, contattaci ulteriormente per organizzare il ritiro. Ti ricordiamo che per organizzare al meglio il processo abbiamo bisogno di avere il tuo numero di telefono. 3. I rimborsi vengono normalmente effettuati entro 14 giorni.

After when will I be refunded?The refund will be made once the product has been returned. The customer is responsible for the safety of the packaging and return shipping. Each return must be received in its original condition. We reserve the right to deduct the amount corresponding to any damage occurring during shipment.

Safety

Are my customer data safe?Old Era uses SSL technology, so the information you share with us is automatically encrypted and cannot be viewed by others.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart

No products in the basket.

en_GBEnglish
old era
Write us for more info

We are at your complete disposal for further information regarding this object. We will reply in a maximum of 24H.

    Write us for more info